Deze gewoontes moet je afleren volgens levenscoaches

Je bent al behoorlijk geweldig, maar sommige gewoontes kunnen je ervan weerhouden om alles uit jezelf te halen. Wij hebben daarom de 7 meest voorkomende tips, gegeven door levenscoaches op een rij gezet.

woman smiling while holding a mug

Photo by Anastasiya Gepp on Pexels.com

1. Stop met het streven naar perfectie

In plaats van de beste te willen zijn, is het beter om voor ‘goed genoeg’ te gaan. In de meeste gevallen is goed genoeg ook echt goed genoeg.

2. Stop met het uitstellen

De enige manier om uitstelgedrag te verslaan is het creëren van een ‘startritueel’. Onderzoek toont aan dat als je jezelf kunt pushen om ergens mee aan de slag te gaan, je waarschijnlijk door kunt gaan. Dus stop met denken en deel de dag op in kleine acties. Dus minder ‘Ik ga al mijn bedankbriefjes schrijven’ en meer ‘Ik ga de kaarten uit de kast halen en op tafel leggen – nu meteen’.

3. Stop met het indrukken van de snooze knop

Wanneer je elke ochtend weer op sluimer drukt, zet je een cyclus in gang die de activering van je lichaam uitstelt. En je hebt deze wonderbaarlijke ‘schok’ nodig om sh*t gedaan te krijgen.

4. Stop met jezelf gek maken

Als je in paniek bent, reageren je hersenen alsof ze in gevaar zijn. Enne, hierdoor ben je niet in staat om helder na te denken. Er wordt aangeraden om de angst te kalmeren met een ‘ankergedachte’. Dat is een positieve gedachte die zo krachtig is dat het je uit je hoofd en in het moment trekt. Zeg dat je bang bent om in het openbaar te spreken: de ankergedachte zou dan kunnen zijn dat mensen je na de presentatie gaan feliciteren. Gebruik je ankergedachte om je hersenen te misleiden om te denken dat je enthousiast bent, niet nerveus.

5. Stop met je creativiteit te belemmeren

Je creativiteit kan verstopt raken door een gebrek aan focus en doelgerichtheid. Maar het kan ook zijn dat je jezelf niet de tijd geeft om te creëeren. Om jezelf weer op het goede spoor te krijgen en afleiding te voorkomen, moet je pauzes nemen om je hoofd leeg te maken en echt na denken over het probleem dat je wilt oplossen. Studies hebben aangetoond dat het maken van kunst en zelfs het kijken naar kunst de stress vermindert.

6. Stop met twijfelen aan jezelf

Je innerlijke stem is vaak erg negatief en laat de meesten van ons geloven dat we waardeloos zijn. De enige oplossing hiervoor is om dat te negeren. Hoe? Door uit je comfortzone te stappen. Probeer een nieuwe les in de sportschool of leid een nieuw project op het werk.

7. Stop met het in de weg te staan van je doelen

Ooit een goede voornemen gehad waar je je niet aan kon houden? Ja, jij en ongeveer 100 miljoen andere mensen. In feite geeft 80% van ons het op in de tweede week van februari. Om bij je wensen te blijven, kun je je van tevoren inschrijven voor een les of een trainingsmaatje vragen om je ’s morgens in het park te ontmoeten. Wetende dat je al hebt toegezegd iets te zullen doen, bevrijd je van een interne discussie over het niet willen doen.

Bron

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.