5 redenen waarom een ochtendwandeling goed voor je is

Tja, die wekker… We weten allemaal waarschijnlijk wel hoe heerlijk een ochtendwandeling is maar ja, je moet er wel je bed voor uit. Misschien zijn onderstaande redenen net het laatste zetje dat je nodig hebt of deed je het al? Uitgaande van een half uur wandelen, liefst elke ochtend maar probeer het anders eens 2 dagen per week.

calm blue sea during golden hour
Photo by Sasha Martynov on Pexels.com

Klaar voor de dag
Je lichaam maakt zich klaar voor de dag. Je stapt energieker de dag in. Letterlijk is de ochtendstijfheid uit je lijf en zijn de spieren los. De passiviteit is weg, je bent klaar voor de start…

Goed ontbijt
Een ochtendwandeling bevordert een goed ontbijt. Je trek zal zijn toegenomen en een goed ontbijt neemt je mee de dag in. Ook dat maakt je energieker.

Beginnen met genieten
De stilte, het licht, de frisse ochtendlucht werken rustgevend op het gemoed. Je hebt de tijd om even de dag door te nemen en de dag begint met genieten i.p.v. ochtendstress. Dat maakt dat je scherper de dag in gaat.

Bloedcirculatie
Door ’s ochtends de bloedsomloop te stimuleren en daardoor meer zuurstof rond te brengen worden de afvalstoffen van de nacht sneller verwijderd. Om dezelfde reden rekken we ons ’s morgens uit. Met een ochtendwandeling ga je nog een stapje verder.

Wandelen is gezond
Dagelijks een half uur wandelen heeft grote invloed op hart, bloedvaten, suikerspiegel, bloeddruk, spieren en gewrichten, gewicht en slapeloosheid. We zouden dit rijtje nog langer kunnen maken…

Bron

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.